Fen ve Doğa

Delete this widget in your dashboard. This is just an example.

Teknoloji

Delete this widget in your dashboard. This is just an example.

Eğitim

Delete this widget in your dashboard. This is just an example.
 

Sanat ve feni birlikte öğretmek

Thursday, August 5, 2010



Mae Jemison bir astronot, bir doktor, bir kolleksiyoncu ve bir dansçı. Bu konferansta kendi eğitiminden, uzayda geçirdiği zamanlara yönelik hikayeler anlatıyor. Sezgi ve mantığı birleştirerek sanat ve feni birlikte öğretmenin önemini vurguluyor.

Fen konuları, genellikle öğrenciler tarafından ön yargılı bir şekilde direnç gösterilen ve sevilmeyen konular olarak bilinir. Neden çocuklar fen konularını sevmezler diye düşündüğümde kendi okul hayatım gözümün önünden geçiyor. Fen eğitiminde doktora yapmış biri olarak bunu söylemek çok acı ama doktora derslerini alırken ileri fizik dersinde konuları sorgulamaya başladım ve öğrencilik hayatımda hiç farkına varamadığım bir gerçeği fark ettim. Fizik konularını birbirinden bağımsız her birini zihnimde farklı yerlere yerleştirip aralarında hiç bağ kurmuyordum. Dolayısıyla aralarında sebep-sonuç ilişkisi olmayan bilgiler zihnimde sadece geçici bir süre duruyordu bu benim o derslerde çok başarılı olmamı daha doğrusu çok iyi notlar almamı sağlıyordu ama fiziği bilmiyordum. Bence asıl sorunlardan biri de bu, biz eğitim sistemimizde ne konuları birbirleriyle ilişkilendiriyoruz ne de başka bilim dallarıyla disiplinlerarası düşünme uygulamaları yapıyoruz. Çok yönlü bireyler yetiştirmek yerine sınavlarda başarılı bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

0 yorum:

Lorem

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Ipsum

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Dolor

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.