Fen ve Doğa

Delete this widget in your dashboard. This is just an example.

Teknoloji

Delete this widget in your dashboard. This is just an example.

Eğitim

Delete this widget in your dashboard. This is just an example.
 

Çocuklara gerçek matematiği öğretmek

Monday, November 22, 2010

Matematik ve fen çoğumuzun korkulu dersidir, o derslerden düşük notlar alınır ve öğretmenleri pek sevilmez. Müfredat sanki çocukların matematiği anlamaması için hazırlanmış, öğretmen matematiği öğretmemek hatta korkutmak için sınıfa girmiş hatta ders kitapları anlaşılamayacak bir dilde yazılmış gibidir. Açıkçası son zamanlarda bu sorunlar daha fazla irdelenip çözülmeye çalışılsa da, asıl sorunumuz, matematiği hayatımızın odak noktasına yerleştirememek, onu basitleştirememek ve içselleştirememektir. Diğer derslerle veya konularla ilişkilendirememektir matematiği. Kısacası gerçek matematiği öğretememektir.
Gerçek matematiği öğretmeyle ilgili çok güzel bir video, izlemenizi tavsiye ederim.

Video

Sevgili Raşit Emre, videoda anlatılanları o kadar güzel yorumlamışsın ki, yorumunu burada paylaşmak istiyorum. Çok teşekkürler.

Her ne kadar fen ve teknoloji öğretmeni olsamda zamanımın çoğunu çocuklara matematik öğretmekle harcıyorum. aslında çocuklara her baktığımda kendi çocukluğum aklıma geliyor ve yaptıkları yorumların aslında tığkı bizim küçükken yaptığımız yorumlara benzediğini hayretle izliyorum. çünkü yıllardır matematik eğitiminde birinci kademede hiç bir şey değişmedi. öğrencilerin fen ve teknoloji dersini anlayabilmeleri için üç boyut hissini kavrayabilmeleri ve onu her zerresine kadar hissetmeleri gerekmektedir. buı nedenle üç boyutlu temel cisimleri göstermeden bir alan ve hacim bilgisini vermek imkansızdır. dolayısıyle hacim bilgisine sahip olmayan bir çocuk yoğunluk kavramını anlayamayacaktır. işte matematik ve fen eğitimi arasında bu nedenle çpok ince bir çizgi vardır. amacın sadece nicelik olduğu günümüz eğitim sisteminde niteliğin ne zaman önemseneceği merak konusudur. öğrencilere anlatmak istediğim yoğunluk konusu içerisinde, hacim bilgisi gerektiği öğrencilerin aklına gelmezken bir alan bilgisinin alında bir yüzeyde bulunan kareleri kolay yoldan saymak olduğu, aynı şekilde hacimin ise aslından bir odadaki birim küpleri saymak anlamıona geldiği gerçeği ile yıllar sonra ilk kez tanışan çocukların yüzerindeki ifade inanılmazdı. anlamanın verdiği ifade çocuklarda hırsa ve daha fazla anlama çabasına neden olmaktadır. aksini iddia eden bir öğretmenle şimdiye kadar tanışmadım. tıpkı üniversite matematiğinden nefret eden üniversite öğrencilerinin anlamaya çalıştıkları integralin yine aynı ilkokul mantığı ile anlayamadıkları gerçeği gibi...evet, karenin alanından integrale giden bu uzun yolda, matematiğin gerçek anlamda anlatılamadığı bir dünyada, herşeyin daha anlamlı olması dileği ile...

RAŞİT EMRE Fen ve Teknoloji öğrt.

Lorem

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Ipsum

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Dolor

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.